Wraz z końcem grudnia marketerzy muszą zmierzyć się z rozliczeniem budżetów i podsumowaniem wydanych środków. Wyniki przeprowadzonych analiz pokażą czy wszystkie kampanie i działania zostały zrealizowane zgodnie z założeniami. Warto zainwestować pozostałe środki w efektywne rozwiązania, które będą miały wpływ na poprawę wyników sprzedaży w kolejnych miesiącach.
Jakim pomysłom powiedzieć stanowcze „NIE”, a których wdrożenie przełoży się na realne korzyści?
Część firm, które odnotowują nadwyżkę w budżecie marketingowym czy sprzedażowym, decyduje się na zakup gadżetów reklamowych lub nagród rzeczowych. Dlaczego ten pomysł się nie sprawdza? Są co najmniej trzy powody. Pierwszy – rzecz trzeba magazynować a nie każda firma ma warunki, które na to pozwalają. Drugi – wybór, zamówienie, produkcja, branding i transport trwa określony czas. Trzeci – utwierdzanie innych pracowników w błędnym przekonaniu, że marketerzy są tylko od gadżetów. Innym nietrafionym pomysłem jest opłacenie działań np. reklamowych lub digitalowych, których realizacja zaplanowana jest dopiero w kolejnym roku. Może się to wiązać z problemami podatkowo-księgowymi, w tym z zaliczeniem wydatku na usługę do kosztu uzyskania przychodu firmy. Dlatego warto poszukać innego sposobu na wykorzystanie zaoszczędzonych środków, by mogły „pracować” w kolejnym roku.
Akcja optymalizacja w budżecie
Bardziej efektywnym pomysłem jest zakup kart i kuponów premiowych Sodexo. Dlaczego? Oto 5 przykładowych argumentów. Pierwszy – firma oszczędza na magazynowaniu. Drugi – proces ich zamawiania oraz dostarczania jest sprawny i szybki – realizacja zamówienia następuje maksymalnie w 72 godziny. Karty i kupony premiowe Sodexo można zakupić nawet w ostatnim dniu roku. Firmy mają więc jeszcze czas, aby efektywnie wykorzystać zaoszczędzony budżet oraz zmaksymalizować wyniki sprzedażowe w nadchodzących miesiącach. Trzy – karty i kupony premiowe Sodexo są zwolnione z podatku VAT, a to przekłada się na realną oszczędność na poziomie 23%. Cztery – w ramach tego samego budżetu możliwy jest zakup większej liczby upominków i obdarowania nimi większej grupy beneficjentów. Pięć – karty posiadają również opcję indywidualizacji wizerunku – dzięki temu firmy mogą wyróżnić się na tle konkurencji poprzez dodanie np. logo, grafiki czy wykorzystania oryginalnego opakowania. Sodexo umożliwia także personalizację sieci akceptacji kart pod kątem grupy odbiorców lub założeń akcji. A to nie wszystko.
„Kupując karty i kupony premiowe Sodexo firma otrzymuje przede wszystkim cenny zwrot z inwestycji w postaci satysfakcji, zaangażowania i lojalności klientów. Jak pokazały wyniki naszego badania „Kompas lojalności w B2B. Oczekiwania uczestników a rzeczywistość”, zdaniem 53% uczestników programów wsparcia sprzedaży w B2B najbardziej pożądanym rodzajem gratyfikacji są właśnie karty przedpłacone. Partnerzy biznesowi i kontrahenci cenią je za elastyczność, uniwersalność oraz możliwość wykorzystania zgodnie z własnymi potrzebami. Można nimi w łatwy sposób obdarować zróżnicowaną grupę osób. Użyć jako nagród w programach lojalnościowych, programach wsparcia sprzedaży czy jako upominków dla kontrahentów i pracowników. Jest to bardziej elegancka forma przekazania pieniędzy niż gotówka, a także bardziej emocjonalne nagrodzenie zaangażowania niż np. bezosobowy rabat czy przelew” – powiedziała Justyna Klimuk, Incentive & Recognition Product Portfolio Manager w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.
Dzięki temu, że karta przedpłacona Sodexo jest wydawana w systemie Mastercard płatność za jej pomocą jest akceptowana już niemal wszędzie w tym w Polsce, na świecie czy w Internecie. Można ją także dodać do aplikacji Google Pay i płacić zbliżeniowo telefonem. Dodatkowym plusem jest łatwość zarządzania kartą – za pośrednictwem aplikacji w serwisie DlaCiebie.sodexo.pl użytkownik może zmienić PIN czy sprawdzić saldo i historię transakcji.